Het Dwingelderveld weerspiegelt.

Windstil was het vandaag met een lekker zonnetje niet te koud en deze keer maar eens -uit nood- met de elektrische fiets op pad. Gewoon mijn neus achterna richting het westen fietsend wordt het vanzelf mooi is mijn  motto. En hoe mooi zou het nog worden!

Op weg naar het Dwingelderveld zag ik bij Kraloo dat er een witte 'spinnewebbenwaas' over het weiland hing

Een stuk verderop stonden wat koeien in de wei en in het tegenlicht zie je mooi de fijne druppels op duizenden  spinnenwebben weerkaatsen.

Ik ben populair bij de dames want ze komen alras aangerend. 

Het licht wordt steeds mooier. Bijna alle foto's die ik maak hebben wel 'iets'. Ik maak even een praatje met de passerende boer. Hij gebruikt de spinnenwebben om te kijken welke mollenbulten vers zijn. Daar komt een klem in. 

Bij het Holtveen tekent deze boom zich scherp af  in het donkere water.

Het is één groot feest in het bos. 

Een waar kleurenfeest. Dit verschuilt zich dus achter de  geluidswal van de A28 mensen. Rechts zie je de schapenkop bovenop de wal staan. Doe ook eens gek zou ik zeggen en ga eens een uur eerder weg van huis of je werk  en loop deze kant eens op. Het is hier altijd mooi! 
De zon is nog net te fel voor een tegenlichtopname maar de wolken kleuren al mooi zie ik. Snel ga ik op de fiets naar een plek die ik op de heenweg al had gespot. 
Mijn voorgevoel kwam weer eens helemaal uit. Adembenemd mooi werd het. Ieder foto is bijna een poster waard. Alle voorbijgangers genieten mee. Zie je de ganzen vliegen? ;-)  





Het is een kortdurend feestje. Het licht gaat bijna uit.Het gouden uur is voorbij.

Het blauwe uur dient zich aan. Na zonsondergang krijgt de lucht een serene kleur. 

Bij de Boerenveense plassen maak ik nog een laatste foto. 

Het Holtveen is altijd mooi zei ik al. Kijk maar eens naar eerdere struuntochten in andere jaargetijden:  http://bartjestruun.blogspot.nl/2016/06/zomer-in-het-dwingelderveld.html


Reacties

Populaire posts van deze blog

De oeroude bossen van Bad Bentheim en Samerrott.

Op een hete zomeravond in september rondom de Hoge Stoep

Windhoos van 14 juli 1975