Rondom de VAM berg

Er werden stevige buien verwacht maar het klaarde vlak voor zonsopkomst flink op. Er was geen wind en de temperatuur daalde tot vlak rond het vriespunt en dat maakte dat ik mistbanken verwachtte.

Bij de Wijken van Eleveld vang ik nog net de zon opkomende zon op de wolken,
Het is een wat rommelig landschap waarbij de huisjes opdoemen in de grondmist. 
De zon geeft het landschap een ietwat gelige kleur. 
Deze week zijn er aan vele soorten bomen bladeren gekomen. Deze frisgroene kleur zie je maar een paar dagen. 
Heuvellandschap
Stepstones in de mist. 
Vlak naast de weg zie ik een mannetjesfazant. Ik parkeer de auto en blij een poosje observeren. Hij maakt continue zachte geluidjes. 
Een vrouwtje komt op de lokgeluidjes af en kijkt me ietwat bevreesd aan. Even verder hoor ik een ander mannetje lawaai maken.  
Daar komt hij aan, onbevreesd zijn ze op dit moment. Het testosteron spuit door zijn aderen en van een paar meter afstand krijg ik hem op de foto. 
Zo mooi die bloesem aan de bomen. 

VAM kanaal. Hier werd in vroegere tijden per schip het vuil aangeleverd. 
Er staan hier prachtige sleutelbloemen










Reacties

Populaire posts van deze blog

De oeroude bossen van Bad Bentheim en Samerrott.

Op een hete zomeravond in september rondom de Hoge Stoep

Windhoos van 14 juli 1975